Všetko, čo potrebujete vedieť o našom novom modeli na vodík

 

 

Technologická revolúcia

Mirai stavia na technológii palivových článkov TFCS (Toyota Fuel Cell System), ktorá kombinuje palivové články s hybridným pohonom. Jej súčasťou je nová súprava palivových článkov FC Stack (vlastná technológia Toyoty) a vysokotlakové zásobníky na vodík.

 

Príkladná ovládateľnosť, stabilita a tichý chod

 

V súčinnosti s elektromotorom funguje vysoko výkonná sústava Toyota FC Stack s optimálnou reguláciou výkonu batérie v záujme čo najlepších reakcií za všetkých rýchlostí jazdy. Výsledkom je okamžitý nástup točivého momentu po stúpnutí na akceleračný pedál, keď bez zdržania nasleduje mohutné a celkom hladké zrýchlenie.
 
K čo najlepšej jazdnej stabilite a cestovnému pohodliu prispelo umiestenie kľúčových komponentov pohonu (vr. sústavy Toyota FC Stack a vysokotlakových zásobníkov na vodík) uprostred pod podlahou, čo sa odrazilo v znížení ťažiska a skvelom rozložení hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou. Prínosom je aj veľmi tuhá karoséria, najmä potom v oblasti okolo zavesenia zadných kolies.

 

 

 

Úplné zakrytovanie spodku vozidla spoločne s aerodynamickým tvarovaním obrysových svetiel prispieva ku zníženiu odporu vzduchu, lepšej spotrebe paliva a vyššej jazdnej stabilite. K čo najlepšej stabilite za jazdy v priamom smere napomáhajú aj stabilizačné aerodynamické rebrá na bokoch zadných združených svetiel.

 

 

Na mimoriadne nízkej hlučnosti sa podpísal elektromotor s tichým chodom za všetkých otáčok, ale aj starostlivé utesnenie všetkých partií karosérie s ohľadom na nižší aerodynamický hluk, alebo nasadenie akusticky pohltivých a izolačných materiálov optimálne usporiadaných okolo kabíny, vrátane použitia zvukovo izolačného čelného skla a skiel dverí.

 

 

V režimu podpory brzdenia (BS) sa účinne využíva rekuperačné brzdenie a zlepšuje výkonnosť brzdovej sústavy v situáciách, keď si vodič želá výraznejšie spomaliť, napr. v dlhých zjazdoch v horách.

 

Vodíková budúcnosť

 

Potreba hľadania alternatív k fosílnym palivám je zrejmá a celkom reálna – a v Toyote sme toho názoru, že správnou cestou vpred je vodík. Ide o najhojnejšie zastúpený prvok v celom vesmíre. Nájdeme ho prakticky vo všetkom, od vody až po rastliny. Ukrýva dostatok energie na to, aby mohol dodávať energiu našim domácnostiam a budovám. A teraz je pripravený slúžiť aj ako palivo v automobilovom priemysle.

 

Chemická reakcia

 

Keď do Toyoty Mirai natankujete vodík, ukladá sa do vysokotlakových zásobníkov z uhlíkových vlákien. Za jazdy sa potom cez sacie otvory v maskách chladiča na prove vozidla privádza okolitý vzduch do sústavy palivových článkov, kam putuje aj vodík z palivových zásobníkov. Tu jednotlivé prvky vstupujú do chemickej reakcie, pri ktorej sa produkuje elektrina k pohonu vozidla. Keď šliapnete na pedál akcelerátora, táto elektrina zo sústavy palivových článkov prúdi do elektromotora – a viete, čo je jedinou splodinou procesu v sústave palivových článkov? Voda, ktorá príhodne odchádza cez výfuk.

 

 

Vlastne by ste mohli povedať, že nová Toyota Mirai prináša skutočný dopad bez toho, aby po sebe zanechávala akékoľvek stopy.
Zásady pre súbory cookie

Tieto internetové stránky používajú cookies na uloženie vašej konfigurácie vozidiel len pri aktuálnej návšteve stránok a webové štatistiky. Úplné zakázanie súborov cookie vo vašom prehliadači môže spôsobiť nefunkčnosť niektorých častí týchto internetových stránok.

Toyota Reliability No.1

Toyota

SVETOVÁ

ZNAČKA Č.1

Jednotka

v spoľahlivosti

TÜV Report 2016

Zistite viac